Äntligen

                             

Idag fick jag äntligen pengarna för tillfällig vård av barn som gällde för
perioden 15/5 - 15/6.
Jag ringde försäkringskassan förra veckan och frågade var dom tagit vägen.
Handläggningstiden under sommaren är ca 40 dagar. Det blir lite jobbigt för vanligt folk
att först ha avdrag på vanliga lönen med 100% och sen behöva vänta på pengarna från fk.

Men nu sitter dom på kontot, åtminstående några dagar till.
Jag hittar nog snart något att lägga pengarna på.

Har varit och jobbat idag, det var dags att räkna lön. Undra vad dom anställda på företaget skulle
säga om jag sa att handläggningstiden under sommaren är lite längre.

På vägen hem åkte jag till min kompis Sofie. Hoppades bli bjuden på en kopp kaffe.
Men jag fick åka därifrån jätte kaffesugen, hon hade inte tid att servera mig nåt.
Det var tydligen roligare att måla huset än sitta och fika med sin kompis.
(jag skojar bara med dig Sofie, jag vet att du läser. Jag kommer tillbaka en annan dag)
Så jag tog en sväng till  Mariebergs köpcentrum istället, shoppade lite kläder på rean åt Ebba.
2 par shorts och en jeans kjol för 149 kronor.

Har ringt till Linus och kollat hur dom har det i värmen.
Flygningen hade gått bra, ungefär som att åka karusell sa Linus. Det var 7 år sen han flög,
så han var lite nervös igår. Skönt att det gick bra.

Ebba och Stefan har lämnat igen husvagnen till farmor och farfar.
Dom var kvar där hela dagen, Ebba är helt galen i farmor. Hon älskar att vara där och
prata och spela spel med henne.
Dom är på väg hem nu, så att jag också får umgås lite med min lill höna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0