Längtar till semestern.....

Åh, vad jag längtar till semestern. 
Mitt samvete är på botten, det är inte roligt att lämna Ebba på fritis.
Hela gården är som en stekande gryta och något vatten har dom inte tillgång till.
Det finns en dusch på skolgården men den vet dom inte när dom ska sätta igång.
Jag ska iallefall köpa en vattenspridare när jag åker hem idag och ge till dom.
(hoppas dom har vattenslang)

Idag la jag i solkräm i ryggsäcken, hade missat det i tisdags så Ebba har bränt upp
båda benen och ena armen. Har man ingen solkräm med sig så smörjs man inte in.
Egentligen borde jag inte blir förvånad över att dom inte har någon solkräm på fritis,
dom har inte ens tuschpennor. Dom är slut för den här terminen.
Men håll ut kära barn, ni får nya till hösten.
Det är tråkigt att det är så ill ställt inom våran kommunala barnomsorg.
Hoppas det är bättre ställt på andra håll i vårt avlånga land.

Sjukhus besöket igår gick bra.
Ebba har gått in i puberteten och det ska nu stoppas upp.
Så igår fick hon en spruta med en ampull vid sidan av naveln. Behandlingen ska
upprepas var 8:e vecka. Trots att vi hade emlat så gjorde det väldigt ont.
Anledningen till att vi ska göra det här är att, vi inte tycker att hon är tillräckligt
mogen. Läkarn tror att hennes menstruation inte är så långt bort.
Mycket frånvaro från dagis, lekis och skolan pga medicin biverkningar och många anfall,
har gjort att hon kommit efter både utvecklings- och mognadsmässigt.
Hoppas vi gjort rätt val.


Kommentarer
Anna

Hur gammal är Ebba? Själv fick vi inte påbörja sådan behandling, är så arg för det eftersom våran tjej är väldigt för tidigt född och önskar hon hade fått mognat mer. Men hon är iofs. stolt över att hon är tidig...

2009-12-03 @ 11:43:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0