Fattig

Ätligen fredag, det har varit en lång seg vecka.

Kollar mitt konto varje dag men inga pengar
vill trilla in. J-la försäkringskassan, ska kolla
om dom har någon kurs i hur man lever på luft.

Det känns inge roligt att hela tiden föra över pengar från
Stefans konto. Även om vi har samma ekonomi så känns det
jobbigt att be om pengar till allt.

Han har liksom inte alltid med att göra vad jag ska ha pengar till.
Har t ex tänkt köpa något till han eftersom det var
20 år sen vi träffades i morgon plus att det är farsdag på söndag.

- Du jag tar lite pengar från ditt konto, har tänkt köpa present till dig.
Låter inte så roligt.
Får väl göra som barnen gör rita en teckning, hoppas han blir glad.
Det är ju faktiskt tanken som räknas.

Fast tanken på att jag levt mer än hälften av mitt liv med honom
känns i bland skrämande. Fast på ett positivt sätt måste jag tillägga.

Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0