Idrotts funderingar

Nu vecka, nya tag.

Efter allt idrottande var jag helt slut i går kväll.
Hann med 2 handbollsmatcher på lördagen,
en handbolls- och en hockey match på söndagen.

Igår var det Linus som spelade, hanbollen vann dom.
Även i hockeyn blev det vinst, men tvvärr blev även
en spelare i motståndar laget skadad.
För säkerhets skull valde man att tillkalla ambulans,
en säkerhets åtgärd med tanke på nack & ryggskador.
Med det verka vara axeln eller nyckelbenet som han skadade.
Illa nog för en 12 årig kille.

Som vanligt blir jag förvånad över hur föräldrar reagerar
på läktaren. Eller snarare jag slutas aldrig förvånas.

Det var en tackling som slutade olyckligt, tråkigt.
Men absolut inget avsiktligt eller oschysst.
Ändå står det föräldrar och anklagar Hallsbergs spelaren.
Larvigt och omoget tycker jag.

Nähä dags att jobba lite, lika bra att jobba på medans
man är frisk. Det är flera stycken här som är sjuka.
Tur att dom aldrig var inne på kontoret förra veckan
och smittade mig. Hoppas jag klarar mig, vill inte bli sjuk.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0