Fröken Humör

Idag har prinsess monstret verkligen testat mitt
tålamod. Till bristnings gränsen dessutom.

Tack och lov blev hon själv trött av det och
somnade så sött i hammocken.
Så med en sovande dotter på altan fick den
ilskna mamman en välbehövlig energi påfyllning i solskenet.



Det var en helt annan tjej som vaknade,
pigg, glad och underbart mysig.




Undrar vad det är som händer när det slår över så där
fullständigt. Men en sak är säker att själv bli arg löser ingenting.
Just idag rann mitt tålamod över,
ibland orkar man helt enkelt inte.


Under veckan som gick tog jag mig lite egen tid.
Var till underbara Annelie som pysslade om min fötter.
Det var mitt andra besök och fler kommer det bli.

Fick ett presentkort dit av bästaste Sofie, hon ville få mig att unna
mig själv lite tid. För att lyckas med det krävdes en spark där bak och
en inbokad tid. Är väldigt tacksam för det.
Är mest besviken över att jag inte unnat mig det tidigare.

Nu blir det lite kortspel innan vi påbörjar matlagningen.
Tur att mor och dotter är sams igen eftersom pappan
i familjen är på ledar hockey avslutning i kväll.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0