Underbara dagar

Kan inte tänka mig en bättre påsk.
Underbart väder, trevligt sällskap och
en underbar familj.

Under påskafton hann vi med att grilla korv till lunch
med Stefans släkt. Labradoren Bello underhöll och busade
med Ludde så att han sov hela eftermiddagen.
Man brukar ju säga att släkten är värst - det stämmer.
Värsta bästa släkten.





Sen blev det grillat ihop med grannarna.
God mat och umgänge med goda vänner blev
en perfekt avslutning på påskafton.


Idag påskdagen har jag, Stefan och Ebba varit till våran
kungliga huvudstad, för att se
Pippi - Ett äventyr på is.

Min syster, Magnus och Freja var också med.
Tjejerna tyckte det var jätte bra och Ebba
var så stolt och nöjd att det gick så bra,
kanske var hon mest lättad över att det inte kom
något spökigt jobbigt anfall och förstörde dagen.







Som avlsutning på den här påskdagen har vi suttit på altan
och spelat kort ihop hela familjen.
Ebba och Linus spelade ihop och vann.





Ebba har fortsatt haft känningar men det har inte kommit
något stort kramp anfall än om det beror på
den ändrade kosten eller ej vet jag inte.

Men både jag och Stefan upplever henne piggare och
snabbare i tanken. Hon slänger ur sig kommentarer och
skämtar och busar som aldrig förr.
Det är härligt att se.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0