Dåligt samvete

Har ringt sjukvårdsupplysningen angående Linus.
Har en tid inbokad på vårdcenralen i morgon.
Ska verkligen stå på mig då och kräva en ordentlig
undersökning av hans hosta.
All frånvaro från skolan börjar bli ohållbar.

Mitt samvete mot jobbet är också ohållbart,
det känns inte speciellt kul att behöva ringa i morgon
och säga att jag kommer till lunch eftersom vi har en läkartid igen.

Utöver morgondagens besök ska vi till BNP två gånger nästa vecka.

Att alltid leva med detta dåliga samvete börjar bli jobbigt.
Antingen blir jobbet lidande eller mina barn.
Låter inte som något svårt val
men just nu är det tufft.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0