Nya smaker

Gårdagen fungerade bättre och hon hade
"bara" fyra känningar, som var mellan
10-40 minuter långa.

Från det att jag hämtade henne på fritis hade
hon ingenting. Så vi hade en skön
sen eftermiddag / kväll tillsammans.

Vi provade på att göra blomkåls ris igår,
super enkelt och det gick att äta.
Eftersom jag aldrig serverat blomkål
innan, trodde jag inte ens att hon skulle smaka.
Men hon inte bara smaka -
hon åt upp det.



Så idag ska hon äta det till skinksteken som
serveras i skol matsalen.

Hon är så duktig, att äta maten som serveras
hemma är väl en sak.
Men att avstå favoriter som stuvade makaroner,
potatisbullar mm i skolan är en annan.

Hon vill själv bli av med sina anfall och har accepterat
att hon måste testa att ändra kosten.
För att hon ska fortsätta vara motiverad har jag lovat
henne belöningar efter hand.
Så när första noll dagen har varit ska hon få köpa något
i mormors leksaks butik.
Eftersom hon inte haft någon noll dag på länge la vi till
att samma sak gäller när jag gått ner 7 kilo.
(Har nu tappat 4 kilo på 3 veckor)

Vi ska fortsätta kämpa på!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0