Höstlov

Linus har roat sig med att tillbringa dagarna i ishallen,
slappa och spela tv-spel.
Innan lovet lovade han att jobba i kapp lite i matteboken.
Tror nog jag får påminna honom om det i helgen.

Ebba och jag var lediga i måndags eftersom fritis var stängt då.
Vi passade då på att åka till sjukhuset och lämna massa
blodprover som man vill ha innan nästa besök på Astrid Lindgrens.

Resten av veckan har Ebba varit på fritis,
som tur är gillar hon att vara där så dåligt samvete för
att vi inte har möjlighet att vara lediga med henne under lovet behöver vi inte ha.

Ebbas anfalls situation är för tillfället riktigt dålig.
Hon har nånstans mellan 10-15 känningar / anfall per dag.
Av dom så är minst 5 lite kraftigare,
vilket innebär att hon blir okontaktbar.

Trots det har hennes underbara assistenter försökt att göra
hennes fritisdagar så roliga som möjligt.
Dom har bland annat varit och åkt skridskor två gånger
och dom har även hunnit med att titta på hästar.

Idag har jag, Ebba och två av elev assistenterna varit på
habiliteringen för att få lite tips och ideér.
Hoppas Caritha och Ingela fick ut något av det.
Dom jobbar på och gör så mycket dom kan för att få till bra dagar
för min lilla prinsessa. Men dom kan inte trolla.

Nu ska jag åka och hämta Ebba på fritis så vi hinner vila lite
innan vi ska på spökfest hos lill kusinen Freja.




Kommentarer
jenny

Kram! Va tufft ni har..... Tänker på er <3

2011-11-05 @ 01:49:35
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0