Planering

Vakna tidigt och sitter nu och planerar för dagen.
Får se om det blir som jag tänker.
Det har ju hänt förr att planer ändras fort.

Att ständigt leva med en plan B i bakhuvudet är tufft.
Det finns en hel del saker i livet som måste göra,
då menar jag inte städa och damma.
Även fast jag gillar att ha ordning omkring mig.

Det gäller att planera i god tid,
planera in flera tillfällern för att hinna med det man tänkt.
Ha en plan B - helt enkelt.

Idag har jag tänkt hinna med några julklapps inköp.
Vet ju inte hur vardagen kommer se ut efter
sjukhusbesöket kommande vecka.
Förhoppningsvis kommer inte Ebba att påverkas negativt,
men man vet aldrig hur det går när man gör förändringar.

Börjar bli lite nervös och rädd,
vill så gärna att kosten är hennes chans att
få en enklare vardag.

Lilla hjärtat det är du värd.













Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0