Utflykt

Idag har Ebba varit på utflykt med "sina" fröknar,
Caritha och Ingela.

Dom har varit och tittat på hästar och ätit på McDonalds.
Det var jätte roligt och mysigt tyckte Ebba.







Idag gjorde vi ett undantag med maten,
men hon fick välja bort pommesen och ta sallad till
sin nuggets bitar och en liten milk shake.

Annars så kämpar vi på med maten.
Det fungerar väldigt bra och jag inte det kommer
bli någon större chock för henne när det är dags
att skärpa till det ett snäpp till.
Faktum är att vi märkt stor skillnad på både hennes
humör och inlärning sen vi drog ner på kolhydraterna och
tagit bort allt socker.

Den senaste månaden har vi även börjat äta mer fisk.
Ebba äter det varje dag eftersom hon startar dagen
med makrill och en finn crisp.

Nu är det mindre än 2 veckor kvar innan vi ska till
Astrid Lindgrens barnsjukhus och få information angående kosten.
Jag hoppas och tror av hela mitt hjärta att det är det här
som kommer ge våran prinsessa en bättre livs situation.

Anfall har hon fortfarande varje dag,
ibland större och ibland mindre.
Vad ska man säga men det är som det är.





Kommentarer
jenny

Vilka underbara bilder! Tänk att kosten kan spela in på sjukdomen!? Hoppas ni får en fin och härlig helg, jag tänker på er ofta.

Stor kram, Jenny.

2011-10-14 @ 06:37:26
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0