Uppdatering

Vad har vi gjort för ont?

Stefan har blivit sjuk, förmodligen i harpest.
Nya prover måste tas om någon vecka för
att med säkerhet fastställa att det är det.
Han har legat hemma hela veckan med lunginflammation
och hög feber. Ska äta dubbel kur antibiotika i 2 veckor.

Mer om harpest kan ni läsa här


Ebbas vecka har varit lite upp och ner,
tre gånger har vi fått bryta anfall med antingen stesolid eller epistatus.

Vid läkarbesöket vi var på i onsdags kom vi fram till
att inte göra några medicin justeringar.
Utan att försöka stå ut tills det är dags för besöket på Astrid Lindgrens.
Ebbas läkare tyckte att hon var mycket piggare och allertare än vanligt.
Något som även vi upplever sen vi ändrade i kosten.


Halv åtta hos oss är nu avgjort.
Förra helgen var det jag som bjöd på maten.
Till förrätt blev det rullar av lufttorkad skinka med philadelphia,
fyllda kycklingfileér och qunioasallad till huvudrätt.
Fick ihop 36 poäng på det.

Igår var det Stefans tur.
Förrätten blev fylld avokado med räkor och
smördegs inbakad fläskfilé med kantareller.
Han fick också 36 poäng.

Så vinnare blev;
Linus & Ebba
som båda två fick 38 poäng


Jag följer en annan blogg om en liten tjej som också har epilepsi.
Såg att hon hade haft ett stort anfall och hamnat på sjukhuset nu i helgen.
Blir så ledsen när jag läser det,
önskar av hela mitt hjärta att inga barn ska behöva lida.
Hoppas du mår bättre idag Linn.








Kommentarer
Jenny

Vad är det som händer, Harpest!? Ni har väl tillräckligt i er familj! Har förstått att det var något eftersom du inte har skrivit i bloggen <3

Linn mår bra nu, vi kom hem i förmiddags. stor kram och jag tänker på er!

2011-09-25 @ 21:03:42
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se/
Sofie

Skit och elände vad är det som händer hos er, livet är inte rättvist:( Du vet var jag finns, tänker på er, kramis Sofie

2011-09-26 @ 09:11:14
Staffan Dalberg

oj jag börjar nästan gråta när jag läser er blogg, många minnen som kommer tillbaka från när jag var liten och växte upp med ep. Det är bra att det finns sidor där man kan hjälpa andra och få tips från andra familjer...

2011-09-26 @ 12:40:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0