Nytt hopp

I lördags skärpte vi till kosten
och under söndagen hade hon
"bara" fyra känningar.

Även dagen har varit lugnare än vanligt.

Det är kanske lite för tidigt att tro att
det är vändningen på Ebbas alla anfall,
men ändå tänds en liten gnutta hopp.

Det är dom här små ljus glimtarna som
ger oss ny kraft att orka fortsätta kämpa.
Kraven är inte längre så stora,
och det behövs inte så mycket.


   

   
Tur att jag har en linslus i familjen när jag vill testa olika inställningar.


För Ebbas skull är det extra viktigt att hon får
se resultat av allt slit och kämpande.
Det är inte så lätt att vara 12 år och behöva
äta så extremt kontrollerat som hon gör.
Men hon är helt fantastisk och förstår varför,
men det är tufft och det rinner en hel del tårar i mellanåt.





Fick ett väldigt roligt telefon samtal idag.
Det var från nallesresa 
En nalle från dom kommer ge sig ut på en resa
och till slut hamna hos Ebba.
Ska bli spännande och roligt att se vad det innebär.
Berättar mer om det när vi fått mer information.


Linus åkte på skolresa till Italien i Lördags.
Efter några dagar i Garda ska dom imorgon
åka vidare till Milano.
Hoppas och tror att dom sköter sig men samtidigt
tänker jag tillbaka till min egna skolresa jag gjorde i hans ålder.
Ska bli skönt att ha honom på Svensk mark igen på onsdag.








Kommentarer
Ann Andersson

Så härligt Malin - gläds så mycket med er och vet ju vilka kämpar ni alla i familjen är... Håller alla tummar som går och önskar av hela mitt hjärta att detta är rätt...

Och vilka härliga bilder på Ebba - hon är fin <3

Kram <3

2012-04-24 @ 14:11:46
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/
jenny

Håller mina tummar att det äntligen går åt rätt håll!!

Kramar.

2012-04-24 @ 14:45:24
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0