Bort bort

 
Efter gårdagens läkarbesök kom vi fram till
att vi fortsätter med kosten även fast Ebba
är långt ifrån anfallsfri.
Vi har ändå vunnit mycket genom att hon blivit
piggare, kunnat tagit bort en medicin sort och att
vi inte längre behöver bryta med akut medicinering så ofta.
 
Vi kommer nu försöka sätta ur yttligare medicin.
Den här gången är det Lamictal som förhoppningsvis
går att få bort helt. Med tanke på alla helgdagar vi har
framför oss kommer vi avvakta ett tag.
Vill inte riskera att trigga igång några värre anfall.
 
Den nya läkaren var trevlig och jag tror det kommer
bli bra, men det tar ju alltid ett tag att bygga upp
ett ömsesidigt förtroende.
 
Det enda ororsmolnet från gårdagen är att hennes
batteri till VagusNervStrimulatorn behöver bytas.
Jag är inget stort fans av narkos,
tycker att det är jobbigt. Vet inte om det går
att fixa genom lokalbedövning, får kolla upp det.
Dessutom vet jag inte i nulägget
var vi kommer utföra det. Hennes VNS fick hon på
Akademsika men nu har man även påbörjat
det i Örebro. Har telefontid med läkaren (E) vi har i
Örebro imorgon ska ta upp den frågan då.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Ann

Så bra att det kändes bra med nya läkaren och att ni ska fortsätta med att sätta ut medicinerna... Känns ju underbart <3 massa kramar till er alla <3 <3 <3

2012-12-20 @ 14:38:30
URL: http://ketogenmat.webblogg.se
Tina

Håller alla tummar för er att urtrappningen ger gott resultat!!
Jag har för mig att jag hört att den går att byta batteriet under lokalbedövning men jag kan ha fel.
Hur länge har batteriet suttit?
Hoppas du fick bra svar från läkaren.
Kram till er!

2012-12-22 @ 08:13:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0