Söndag

Gårdagens lekdag hade kunnat sluta
bättre. Ebba blev sur och arg.
Kompisen blev ledsen och cirkusen var igång.

Prinsessan hade sett fram imot att få åka skridskor
med Saga. När det vissade sig att Saga inte
hade lust så brast det. Det är jobbigt att se sin älskade
dotter förvandlas till ett monster.

Men en ångerfull och ledsen Ebba ringde
upp Saga och bad om ursäkt lite senare på kvällen.
Det är starkt gjort tycker jag,
att erkänna när man gjort fel.


Idag startade vi dagen med att åka skridskor
innan vi hejade på Linus som spelade match.


En trött is prinsessa efter 1 timmes åkning.


Pappas tips om att böja på knäna och vicka på rumpan för
att åka baklänges gick så där.


Varken hejar rop eller att hålla tummarna räckte för vinst idag.
Men både jag och Ebba tycker att Linus är bäst ändå.


Ebba ligger nu och sover middag på soffan,
jag värmer mig under en filt,
Stefan är ute och kollar upp skadorna på sin bil
som blev när han blev påbackad på parkeringen
och Linus är kvar i ishallen,
söndags steken puttrar på spisen.

Vi har en ganska bra söndag.






Kommentarer
jenny

Håller med. Det är verkligen starkt att erkänna när man har fel. Och bra! Tycker det låter som att ni har haft en mysig helg ändå. Kram.

2012-01-30 @ 01:54:21
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0