Hopp om livet?

Om en vecka ska jag och Stefan till
Astrid Lindgrens barnsjukhus för att lära oss ketogen kost.
Spännande och skrämmande.

Det ger mig en möjlighet att fortfarande tro på att
Ebba kan ha chans att bli bättre med kost,
samtidigt som det finns en rädsla för att det inte blir så.

Hade precis kontakt med en annan mamma i mina hemtrakter
vars dotter äter keto kost. Hon har varit anfallsfri sen förra
sommaren och utvecklingen har satt fart.
Blir så glad över dessa solskens historier
och hoppas av hela mitt hjärta att vi själva ska få uppleva det.

Tyvärr tror jag att Ebbas ålder med allt vad det innebär
talar imot men hoppet finns.

Väljer för tillfället att ta till mig energi höjande information
och blundar för motsatsen. Vet ju att flera av våra
kämpar inte lyckats nå önskvärt resultat med kosten
men som sagt hoppet lever fortfarande.
Åtminstonde tills motsatsen är bevisad.






Kommentarer
Lena Sundqvist

Hoppet ska man hålla hårt i, och ja hoppas av hela mitt hjärta att ni ska bli hjälpta av den strikta kosten. Kramar <3

2012-03-21 @ 11:47:59
URL: http://korpoga.webblogg.se/
Ann Andersson

Visst Malin - du måste hålla kvar hoppet för bara för att det inte fungerar för några av oss så finns det de som det absolut är det rätta och Ebba är en av de barnen. Det måste vi tro eller hur... Ni kommer att klara detta galant och du har ju oss som kan ge dig tips på vägen... kramar och styrka till dig <3

2012-03-21 @ 17:35:52
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0