Solsken

Det är helt underbart väder idag,
solsken från en klarblå himmel.

Önskar att mina tankar var ljusblå.
Hoppet börjar sjunka undan och jag vet
faktiskt inte ens om det finns någon plan för
hur vi ska gå vidare för att få kontroll över epilepsin.

Ska skriva ner mina frågor och funderingar inför
besöket hos läkarn i Örebro nästa vecka.
Det är så lätt att missa när man väl sitter där,
hon har en läkare som är härligt positiv.
Vilket gör att man ibland rycks med och glömmer
bort sina mörka tankar och tusentals frågor.

Igår fick jag hämta hem Ebba från skolan efter
ett stort anfall som dom fick bryta med akutmedicin.
Hon var medtagen och väldigt ledsen.
Ville så gärna vara på fritis och leka med kompisar.
När vi väl kom hem somnade hon om på soffan och
sov över 2 timmar. Sömn och mys är en bra
kombination efter stora anfall.

Hoppas nu på en lugn dag,
har precis lämnat bilen på service och
hoppas extra mycket att ingenting ska hända.







Kommentarer
Ann Andersson

Oh vad jag känner med dig Malin - men du får inte tappa hoppet... någonstans där framme finns hjälpen. Ni ska ju snart starta med ketogen kost och det kan vara det som är det är det som gör allt bättre för Ebba. Men jag förstår så väl dina tankar och känslor - dom finns under ytan hela tiden. Rädslan för att det inte ska hjälpa, att våra älskade barn inte ska få bli bättre. Kan jag göra något för att hjälpa dig vännen <3 <3 <3

2012-03-02 @ 21:01:38
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/
Ann Andersson

Oh vad jag känner med dig vännen - men någonstans där framme finns det som hjälper Ebba. Ni ska ju snart börja med ketogen kost och det kan ju vara det som är det som hjälper erat hjärta. Men jag förstår vad du går igenom och hur du känner. Dessa tankar och känslor kommer över en då och då och det är förståeligt med tanke på hur vi har det med barn som har det som våra hjärtan. Säg till om jag kan göra något, hjälpa på något sätt. Kram vännen

2012-03-02 @ 21:14:07
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/
Ann Andersson

Nu blev det två för det första hade inte kommit in när jag tittade tokigt men så blev det <3 <3 <3

2012-03-02 @ 21:15:32
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/
jenny

Jag förstår dina tankar, verkligen. Har dem också även fast Linn inte har lika många anfall som Ebba så är de nog så jobbiga... Tänker mycket på framtiden. Hur ska det bli? Skickar en stor kram och massa styrka till dig. Njut av solen i helgen och jag hoppas av hela mitt hjärta att ni får en lugn och skön helg. Kramar <3

2012-03-03 @ 06:55:46
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0