Livsglad

 
tack och lov så har jag en livsglad, underbar,
härlig och supermysig tjej som ger mej ork.
 
Att vakna av prinsessans panik skrik
är en tuff start på dagen.
Det var länge sen, och man blir åter igen påmind
om hur fort och oförutsägbart denna hemska sjukdom slår till.
 
Det gick över fort och Ebba var kontaktbar hela tiden,
men hon blev rädd. Det blir hon ofta när det blixtrar
framför ögonen och dom drar iväg åt vänster.
Vet inte om det har att göra med att det är olustigt eller
om även hon vet om att det är så här det har startat
dom gångerna som hon hamnat på IVA.
 
Förmodligen beror det på veckans medicin sänkning,
vi har legat lågt med det några veckor.
Men nu har hon varit stabilare och piggare så det var dags igen.
Kommer nog bli några oroliga dagar / nätter innan
det förhoppningsvis lugnar ner sig igen.
 
Tur att min älskade tjej inte går ner sig lika mycket som jag.
För efteråt möts jag av en leende,
en levnadsglad tjej som hoppar upp ur sängen för att åka till skolan.
 
 
 


Kommentarer
Ann Andersson

Skönt Malin att det vände fort men jag känner känslan hos er båda. Och Ebba är livsglad och det är det som gör att våra tjejer orkar...kramar och styrka <3

2012-10-10 @ 12:57:13
URL: http://ketogenmat.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0