Sömn brist

 
Att jämt och ständigt leva med oro över hur
Ebbas framtid ska bli är inte lätt,
att dessutom ha en 16 åring som bryter sig loss
sätter sina spår rejält.
 
Kommer ihåg att mamma vara vaken
när man kom hem rumlande på natten.
Varför då, det är väl bara att sova tänkte jag då.
 
Men det är inte så enkelt har jag förstått,
har precis plockat ur diskmaskinen, vikt lite tvätt 
och sitter nu i soffan och väntar.
Jag kan inte sova, alla ska vara på sin plats 
innan jag kan koppla av. 
 
Får en känsla av att det inte blir många timmars
sömn inatt, klockan ringer 06:00.
Blir ett allvarligt snack med lill herrn imorgon,
så här kan vi inte ha det på vardagarna.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0