Humörssvägningar

 
Kanske är det spänningen som gjort att det varit
lite rörigt i helgen både med anfall och humöret.
 
Eller är det så att hon blivit tonåring,
och att det är sitt tonårs humör hon vissade upp.
Det var iallefall ingen av sina bättre sidor hon vissade
oss i lördags morse. Det jobbigaste var att jag själv
inte orka hålla ihop utan tappade fotfästet helt.
Det gör man lätt när nån river och spottar på en.
För att inte göra saken värre än den redan var
valde jag att åka hemifrån, hann knappt ens lämna
tomten innan det kom ett anfall.
 
Vet inte om man kan skylla på det,
men det är ändå lite konstigt att det ofta kommer
ett strax efter hennes utbrott.
 
Tråkigt är det och dyrt blir det.
Jag löste min frustation och ilska med att åka och
shoppa lite kläder och en ny handväska.
 
 
 


Kommentarer
Ammi

Snygg väska :-)!
Hemma följer ofta det accelererade humöret med efterföljande anfall. Det ständiga humöret ingår i tonår , ärftlighet o person tror jag <3 kram

2013-02-25 @ 13:56:39
Christina

Jag kör också med tröstshopping - en dyr lördag för mig efter två anfallsdagar för Elin. Men när nu tillvaron är så turbulent går det ju inte att boka in någon annan terapi!
Tack för att du skriver, både jag och Elin tycker om att läsa om andra som har det ungefär som vi. Kramar till er!

2013-02-25 @ 19:22:44
Malin

Ammi, fattar inte vad du menar med ärftlighet. Ebba som har en sån felfri mamma kan omöjligt ärvt sitt humör från mig 😊

2013-02-25 @ 20:32:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0