Fyndat

 
Startade upp torsdags morgonen med ett
intensivt med kort anfall.
Efter 20 minuters sömn på mattan i vardagsrummet
var prinsessan igång igen.
 
Eftersom vi hade besök av farfar igår passade vi på
att bära bort sofforna i inväntan på mitt nya
fantastiska rea fynd som kommer imorgon.
Fram till dess sitter vi i skräddarställning på mattan.
 
Har lite fjärillar i magen, eftersom mitt soff köp var
lite ogenomtänkt. Hoppas det blir lika bra i verkligheten
som det är i mitt huvud. Att förändra och fixa i hemmet
är något vi (eller jag) lagt mer fokus på under senare år.
Att åka utomlands eller göra några andra större utsvävningar
är inget som lockat, speciellt inte under Ebbas sämre perioder.
I hemmet tillbringar vi mycket tid och där vill vi trivas.
 
När jag sitter och läser igenom vad jag skrivit
känns det nästan som försvars talet jag hade till Stefan.
Tur att jag har en förstående sambo som låter mej
hållas, men det finns faktiskt tillfällen som han drar i
bromsen och tycker att det är nog.
 
 
Det han är mest orolig för just nu är allt mer arbete
soff köpet kommer medföra.
Nya tapetter, inköp av bord, matta mm.
Får väl se - men när han ändå tar upp det så är det
kanske lika bra att köra på.
 
 
 


Kommentarer
Tina

Känner igen det där med vikten av att skapa sig en trevlig atmosfär hemma. Inte heller vi kommer i väg på några resor och det tillbringas mycket tid hemma. Soffan ser jätteskön ut! Hoppas det blev så bra som du önskade!
Kram kram!

2013-01-22 @ 11:28:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0