Information

 
Har haft möte på skolan med en handläggare från LSS.
En utredning om Ebba är berättigad någon insats från LSS
kommer att påbörjas. Vår önskan är eventuellt
kortids boende och / eller ledsagare.
Förhoppningsvis får vi möjlighet till lite avlastning,
få tid att återhämta oss och göra saker tillsammans.
Hämta energi och få chans att vara bättre föräldrar.
 
Vi ska till Habiliteringen imorgon och då kommer vi
se till att handläggaren får tillgång till utredningen och
läkarintyg som finns sen tidigare.
 
En önskan om en ny utredning finns också,
för att ligga steget före inför högstadiet.
Ebba har ju fått ett extra år i sin nuvarande klass men
tiden går fort så om 1,5 år är det dags för högstadiet.
 
Det skönaste med dagens möte är ändå att det inte längre
känns så främmande eller hemskt. Att både jag och Stefan
har förlikat oss med tanken på att det bästa för Ebba
ändå är att hon får går där hon passar in bäst.
 
 
 


Kommentarer
Erika

Hej igen. Hoppas verkligen att de hjälper er och att de förstår att det borde verkligen vara er rättighet att få hjälp. Lycka till så jätte mycket!! Jag har lite svårt att kalla mig sjuk, för jag känner mig inte sjuk, och då har jag svårt att verkligen berätta att så här problematiskt är mitt liv verkligen, när man fyller i blanketter o sådant, eller på möten med kommunen. För jag försöker ju alltid vara positiv, men då kan man ju lixom inte vara det, ingen ger ju"hjälp" om man inte har det så farligt, så att förbättra ens vardag i blanketterna är =0 att sen få hjälp.. men det där vet ni säkert redan. För mig e det så att jag vill ju inte klaga o när man berättar om ep för folk så kanske jag inte berättar alla jobbiga detaljer. Oj, det här vart långt. Ha det bra, Ciao.


2013-01-24 @ 12:38:33
URL: http://unikaerika.blogg.se
Ann

Kram och jag är säker på att ni får den hjälp ni så väl behöver. Både Ebba och ni. Lycka vännen. Kram <3

2013-01-24 @ 16:38:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0