Goa älskade unge


Min lilla tjej,
jag lider med dig.

Speciellt när det
hjärtskärande skriker 
kommer över dina läppar,
och ögonen är
uppspärrade och rädda.

Mitt hjärta blöder och jag
önskar att jag kunde hjälpa dig.
Jag håller handen, pratar lungt
och finns när du behöver mig 
som mest. Lilla älskade
skrutt fis hoppas du får
en lugn bra natt.

Att du börjar bli stor och
behöver mer frihet,
få luft under vingarna
och påbörja ett eget liv utan oss
- det skrämmer mig.

Jag vill finnas till hands när
dom jobbiga kramperna 
kommer. Hålla handen,
prata lungt, berätta att vi 
finns hos dig och att allt
blir bra snart. Finnas som
tröst, krypa ner brevid dig
och krama om dig.





Kommentarer
Jenny

Kram 💜

Svar: <3
Malin

2014-05-15 @ 08:27:04
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0