Prinsessan Ebba

Idag har min systerdotter Frida fått mig att känna mig som ett
riktigt ufo. En gammal kärrings som fattar nada.
Jag ringde henne på mobilen från min mobil.
- Hej, det är Malin
- Hej, det är Frida svarar hon.
- Jo jag vet det eftersom jag ringde till dej.
- Ja, och jag såg att det var du.
Hur gammalmodigt och mossig får man vara som
presenterar sig eller är jag bara artig????

Ebba, min älskade lilla prinsessa har varit och klippt sig
idag. När Linda (frisören) fråga henne hur hon ville bli klippt
blev svaret
- Som en prinsessa.
Det är ju ett självklart svar, hon har alltid kännt sig som en
prinsessa efter besöken hos Linda.
Att se henne sitta och le åt sin egen spegelbild gör mig varm i 
hjärtat. Blir lite avensjuk, jag skulle också vilja känna mig lika
nöjd när jag ser mig själv.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0