Dumsnäll?

Dagen började riktigt bra, Ebba var på ett strålande humör.
Hon och jag skulle börja dagen med att shoppa skor.

När vi var på affären fick vi leta toaletter mest hela tiden.
Jag tänkte så mycket på det förens hon blev ledsen och vi såg
att det var blod i urinet.

Ringde sjukvårds rådgivningen som ville att vi skulle åka
till vårdcentralens jourmottagning med förmaningen
-det är bra om hon kan kissa på en gång.

Och hon kissade, 7 gånger på jourmottagningens toalett.
Innan vi äntligen fick träffa en läkare.
Efter alla turer på akutmottagningen har vi lärt oss att man
behöver tålamod, massor av tålamod för att stå ut med vänte tiderna.

Så dumma snälla jag väntade i 1 timme och 45 minuter innnan jag sa ifrån.
Dom hade glömt bort oss eller rättare sagt tanten på lab hade gjort fel
när hon rapporterade att proven var klara.

 När vi fick träffa läkaren bad han tusen gånger om ursäkt.
Gjort är gjort men jag har lärt mig att sluta vara så förbaskat tålmodig.

Ebba lill hönan hade urinvägs infektion.
Så nu blir det pencilin.
Och ostbågar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0