Tiden går så fort....

Det känns som det bara finns måndag och söndag.
Helt plötsligt är helgen slut, den som man hade planerat. Det var hur
mycket som helst som skulle hinnas med som aldrig blev gjort.
Likadant på jobbet, måndag morgon och massor av tid att hinna med allt.
Hux flux är veckan slut.

I torsdags hade min farmor och farfar varit gifta i 60 år.
Jag tror nog att dom instämmer i att tiden går fort.



Så här fina blommor fick dom av oss på bröloppsdagen.


Ebba var så stolt i fredags morse när jag lämnade henne på skolan.
I korridoren utanför slöjden hänger hennes fina fisk som hon gjort.

Fina fisken


Den här helgen har det varit mycket idrott på schemat.
Redan i fredags eftermiddag tog jag med Ebba och Freja till Nora för att kolla
på Linus som spelade ishockey. Kanske inte så uppskattat av tjejerna men jag
tittar gärna. På kvällen hade vi tjejkväll. (Maria och Magnus var i globen och kollade
på NHL hockey så Freja var hos oss) Linus och Stefan var kvar i Nora för att spela en
match till vid nio-tiden. Lite för sent för oss tröttisar, som vid den tiden låg i sängen och snarkade.


Mellis i Carlsson hallen Nora.


Glada bad brudar


Lördag morgon kl. 05:45 vaknar lillan upp och tittar på mig.
Välling och pippi film blev räddningen för en morgontrött moster.
Stefan och Linus tillbringa även lördagen i Nora men vi tjejer klara oss bra själva. Vi 
roade oss med lite shopping i leksaks affären, fika hos mormor Gunda och givetvis lite 
sport tittande. Frida spela handbolls match eller hennes lag spelade och hon satt tyvärr på
bänken hela matchen. Synd tycker jag som naturligtvis ville se henne spela. 
Maria och Magnus hann hem till matchen, så när Freja såg dom var jag inte mycket värd.
Efter besöket i en varm hall blev det en tur till Nora och en kall ishall. Ebba valde att stanna
hos mormor och morfar, hon hade fått nog av idrottshallar.


Trötta och söta



Söndags morgonen var tänkt att bli en skön sov morgon, men Linus och Stefan
hade samlingkl 07:30 i Nora. Eftersom dom försov sig sprang dom runt som yra höns och 
glömde bort att var tysta. Det var hur som helst skönt att inte ha något tid att passa.

Det blev en tur till Mariebergs köpcentrum för att hitta ett par bra höst skor till Ebba.
Hade redan sett ut ett par på stadium men storleken fanns inte inne,
så jag ska kolla i stan i morgon. Men ett par nya ute byxor blev det
Jag som varje månad när vi får Statoil räkningen undrar varför den är så dyr.
Tar även idag en tur till Nora för att kolla på hockey.
Det blev en spännande match som avgjordes i förläggning och med
rätt lag som vinnare. Dom gör det onödigt spännande ibland.

Ser nu fram mot en ny vecka,
kanske kanske vi hinner med något av det som inte blev gjort i helgen.
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0