Lucia

Skulle kunna kännas lite mer stämningsfullt om det funnits
någon snö kvar. Men Lucia är alltid mysigt,
tyvärr så har mina barn inget lusse firande med skolan.
Eftersom min minsta systerdotter Freja är sjuk kunde
jag inte ens smitta in på dagis och titta.

Tror kanske att jag kan få Ebba att ställa upp
när vi kommer hem från jobben och skolan idag.


Tyvärr har Ebbas anfalls situation inte blivit bättre.
Snarare att hon haft lite mer anfall under helgen.
Precis som vid medicinering finns det biverkningar,
en av dom är att magen inte vill fungera som den ska.

För att få igång magen igen har vi nu börjat ge henne movicol.
Vid förstoppning är risken stor att anfallen ökar.

Hon är inne på tredje veckan med atkins kost och
jag önskar och ber varje dag att det ska börja visa resultat.

Ha en underbar Lucia.



Kommentarer
Jenny

Va tråkigt, vill ju höra att det vänder! Att anfallen minska och minskar.... Men allt har väl sin tid?? Hur lång tid har läkaren sagt att det ska ta innan man kan se resultat?

Ha en mysig Lucia, kram.

2011-12-13 @ 13:30:50
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0