Full koll

För att inte missa något skriver jag in allt i
kalendern som jag har på skrivbordet och
även den i datorn. Har tyvärr inte lärt mig att synka
mobilen mot den än, får väl bli nästa projekt att ta tag i.

Under stora delar av hösten är det något inplanerat varje vecka.
Det är läkarbesök i Örebro, besök på Habiliteringen,
tandläkarn, möte med skolan och sist men
inte minst har vi äntligen fått kallelsen
till Astrid Lindgrens.

Den 27/10 är det äntligen dags.
Det är en känsla av skräck blandad förtjusning.
Ska bli intressant och se om det kan hjälpa Ebba
samtidigt som det kommer krävas en hel del uppoffringar.

Mitt i allt det här är det dags att söka nytt vårdbidrag.
Har suttit och skrivit ner lite grann idag men det är
tufft och utlämnande att skriva ner allt "dåligt".
Skriva varför Ebba har behov av extra vård och tillsyn.
Fick hem läkarintyget som ska bifogas med ansökan.
Det hugger i hjärtat och gråten sitter i halsen när man läser det.

Börjar tro att jag har accepterat att det är som det är,
vill inte gärna spä på utan kanske snarare tonar ner det våran situation.
Förstår ju själv när jag läser läkarintyget och min egna ansökan
att hon skiljer sig otroligt mycket från jämnåriga.
Framför allt hennes möjlighet att få ta ansvar och
klara sig själv. När Linus var i hennes ålder började
han att klara sig själv mer och mer.
Givetvis med varierande resultat.

Just nu finns det inte på kartan att hon skulle kunna
cykla hem efter skolan och vara själv tills vi kommer hem.
Ebba har behov av extra vård och tillsyn hela dygnet.

Men nu ser jag fram mot besöket i oktober
och hoppas att det kommer ge resultat i våran
kamp för en bättre livs situation.





Kommentarer
Jenny

Hoppas verkligen på positivt från Astrid Lindgrens när ni ska dit! Hur har Ebba haft det den senaste veckan? Tänker på er, kram Jenny.



2011-09-16 @ 15:49:11
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se/
Christina

Känner så väl igen mig i att söka vårdbidrag. Har sökt för min dotter, men fått avslag och även fått avslag på överklagan. Det jag beskrivit om vår vardag är inget avvikande från det normala, enligt försäkringskassan. Hennes lillebror som behöver så mycket mindre tillsyn, hjälp och stöd är kanske den som avviker... Hoppas det går bättre för er!

2011-09-22 @ 23:38:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0