Påsk


Vi har haft en bra påsk.
Hunnit med middag hos 
mina föräldrar ihop med mina
syskon med familjer och 
min farmor och farfar.
Ett ålderspann där den äldsta
är 89 år och den yngsta 2 månader.

Vi har luftat tamdemcykeln,
kluvit och staplat ved, 
grillat, ätit på altan,
spelat massor av spel,
promenerat och plockat vitsippor.

Har även höjt lite medicin under påsk.
Vilket mest resulterat i en lätt
irriterad tjej. Brukar vara övergående
om det beror på medicinen, vilket
bara är en gissning. Hon är  ju
15 år med allt vad det innebär,
något som också kan påverka humöret.

Anfallen har varit få men 
annorlunda. Man vänjer sig aldrig.
I fredags när vi var på påskmiddag
missade vi starten på ett anfall,
har ingen anning om hur länge
det pågått innan vi reagerade.
Hon satt så vi såg henne och
la pussel, jag hörde ljud i bakgrunden  
men trodde hon busade med 
kusinen och vände mig inte om.
Vid nästa ljud några minuter senare
ser jag henne halv ligga ner.
Helt tyst, frånvarande det enda
som avslöjade det var den 
något påverkade andningen.

Ebba har under alla år alltid 
hunnit sagt till innan det kommer
anfall. En trygghet för oss men
tyvärr har det på senare tid kommit
fler och fler som hon inte hinner med.


Kommentarer
Ann

Härligt med allt ni kunnat göra under påsk men mycket igenkänning kring det du skriver om de tysta anfallen...
Hoppas medicinhöjningen ger den effekt som önskas... Kram💜

2015-04-06 @ 19:20:01
URL: http://ketogenmat.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0