Medicin

Idag blev det ett besök på apoteket efter jobbet,
det var dags att fylla på vårt egna hem apotek.

Kommer inte ihåg om jag skrivit om det tidigare i bloggen men
vid ett tillfälle missade jag att hämta medicinen på apoteket.
Söndag kväll och vi saknade en sort till Ebba, det var ingen rolig upplevelse.
Eftersom det är en licens medicin fanns den inte att få tag på varken
på sjukhus apoteket eller barn avd (dom ringde även runt till andra tänkbara avdelningar)

Med tanke på hur hennes morgon blev har jag lovat mig själv 
att det aldrig ska hända igen.
 
Ebba har fyra olika sorter medicin mot sin epilepsi.
Lamictal, Absenor, Frisium, Diamox plus att hon har
Vagus nerv stimulator inopererad.
Det känns som några sorter för mycket, gjorde ett försök att gå ur
med diamox i November men anfalls situationen blev ohållbar.
Försökte också ta bort Absenor i Maj förra året det fungerade inte heller.
Trots att vi ökade till ursprungs mängd slutade det med att hon tillbringa
nästan 3 veckor på sjukhuset i Juni. Hon var så yr att hon inte kunde gå och kräktes
upp allt hon fick i sig. Tappade massor i vikt och det tog hela sommaren innan
hon återhämtade sig. Vad hon egentligen drabbats av fick vi aldrig någon klarhet i
trots mängder av undersökningar. Allt från eeg, röntgen mm.

Linus håller på att avsluta sin medicinering.
Han har bara Absenor plus sin astma puff nu.
Hoppas verkligen att det kommer gå hela vägen och att han kan få bli
anfalls fri resten av sitt liv. Det tycker jag vi är värda.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0