Vardags bestyr

Då är vardagen igång på riktigt, igår var det dags för
läxläsning. Ebba har veckans ord till fredag.
Eftersom hon inte är så intresserad av att läsa och skriva
så började vi redan igår. Tanken är att ta lite varje dag.

Linus har tyska, kemi och so-läxor den här veckan.
Det var inte så mycket, men det är lika bra att få rutin på
läx läsningen på en gång.
När höstens träningar drar igång på allvar gäller det att
planera ordentligt.
Skolan först - sen idrott och kompisar.
Det är den ordningen som gäller.

Jag har bestämt min ordning också, familjen ska gå före
handbollen i år. I och med att Ebbas anfalls bild är bättre
så är det dags att ta igen sånt som hon ligger efter med.
Det finns ingen möjlighet för mig att vara med vid 3 träningar
i veckan plus alla matcher. Men jag vill inte släppa taget om
laget helt utan kommer hjälpa till med pappers biten och lite annat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0