Rea

Jag har varit i Örebro och shoppat med min syster och hennes
dotter Frida. Det märktes att det var lönehelg, det var fler än vi där.
Frida var den av oss tre som fyndade mest.
Själv köpte jag ett linne och nya trosor till Ebba.
Vi åt lunch på en thai restaurang, det var underbart gott.

När jag kom hem var Ebba och Stefan osams, vad tråkigt
det är att komma hem till bråk. Ebba var jätte ledsen och satt i
soffan och grät och mitt mamma hjärta tar henne i försvar direkt.
Men nu är allt bra igen.
Så nu förväntar jag mig en lugn och skön lördag kväll, med god
mat och massor av lördags godis.

Fredags morgonen började inte så bra; Ebba vakna med ett litet
anfall. Hon krampade aldrig men började plocka med händerna,
svalde kraftigt och himla med ögonen. Det höll på några minuter,
sen somnade hon om, för att vakna igen efter 1 timme med en
"känning" som höll på 3-4 minuter.
Efter det var hon pigg och glad, redo för frukost och kompis.

Kompisen Isabella kom och tjejerna lekte hela dagen.
Det är en hel mysig tjej, Isabella. Hon anpassar sig efter hur
Ebba mår och efter morgonens anfall var Ebba lätt retlig och små sur.

Hade telefontid med Ebbas läkare, han var nöjd över att hennes
anfalls situation har varit så pass bra som den varit.
Vi kom överens om att öka diamoxen till 2+2 och träffas under v.33.

Jag kommer inte i håg om jag skrivit hur många anfall hon hade innan
vi började med diamoxen? Kolla själva och jämnför hur bra det blivit.
Januari    42 st
Februari   82 st
Mars         93 st
April          91 st
Maj           30 st (började med diamoxen 14 maj)
Juni           8 st
Juli            7 st  (tom 24 juli)

Om jag kommer ihåg rätt så hade hon omkring 1500 anfall under 2008.
Ska kolla upp det i mina anteckningar för att se att det stämmer.

Ha en bra dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0