Slit och släp

Äntligen händer det nånting i det här huset.



Ebba tyckte det var lika bra att ta saken i egna händer.
Duktig flicka.

Jag har suttit med ikea katalogen och bläddrat framåt och bakåt för
att hitta bra funktionella möbler till Ebbas nya rum.
Nu sitter jag och håller tummarna,
hoppas kunna pynta och fixa rummet till helgen.

Kolla in det här jätte fin hjärtat av kastanj.
Det är ännu finare i verkligheten än på bild.
Det fick jag av min brosas flickvän Emma.




Ebba hade som vanligt varit jätte duktig på sjukhuset.
Att få inplantatet vid naveln gör jätte ont.
Att hon dessutom behövde lämna massor av prover idag
belönades med 2 nya hästar.

 

Ebba har börjat samla på schleich hästar och har väljer att köpa en
varje lördag i stället för lördags godis.
Ibland offrar hon sig och tar lite godis för sällskaps skull.
En omtänksam liten tjej.

Linus har fullt upp med skolan och träningar.
Den här veckan är det tyska prov och träning varje kväll.
Men just nu slappar han framför Ugly Betty.

Imorgon är det dags för skolan igen för Ebba. Hoppas det
kommer att fungera bra. Det svider fortfarande och hon är så trööööött.
Idag var det Stefan som var hemma och vaba.

Det är så skönt att slippa hämtning och lämning på fritis.
Ett ständigt stress moment.
Skynda skynda måste hinna i tid.
Men vi har valt att jag ska hämta och lämna för att hon
ska slippa ännu längre dagar på fritis, 7:30-16:00 räcker.

Linus behöver också push och hjälp på eftermiddagarna efter skolan.
Annars blir det gärna slappa i soffan och tv-tittande istället för läxor.
Så jag får nog stå ut med det några år till.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0