Skolan

Jaha, då var det dags för ett allvarligt snack med tonåringen.
Igår blev han utkastad från matte lektionen. Tänka sig, han hade inte
gjort nånting och ändå får han inte vara kvar.
Det blev lite moral predikan från mig om hur viktigt det är med skolan
och att han måste ha godkänt betyg bla bla bla.
Hoppas han tog till sig nånting men jag tror hotet om att han får
stå över hockey matcher biter bättre.

Då har han blivit utslängd för första gången, det är väl bara att vänta in
första skolkningen. (om det inte redan hänt)
Vi får frånvaro rapportering från skolan en gång i månaden, så det
blir svårt att undvika att vi får reda på det.
Dessutom är Hallsberg en liten ort, här vet alla allt om alla.
(Att han blivit utkastad från lektionen igår nådde mig redan samma timme)

I kväll är det öppet hus på Linus skola,
tänkte åka dit en stund och få uppleva lite gamla minnen.
Det var ju några år sen jag själv var elev där.



Sommarn 2008



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0