Skolan

Caritha, Ebbisens assistent är sjuk. Som alltid när hon blir sjuk
blir vårat liv helt upp och ned vänt. I går morse när jag fick reda på
det, la jag ner 30 minuter på att försöka få tag på någon på skolan.
Inte en j-el svarade nånstans.
 
Det är otroligt stressande både för mig som förälder men även för Ebba.
Hon blir super orolig när hon inte vet vem som ska ta hand om henne.

Till slut fick vi ge upp och åkte ner till skolan utan att veta något.
För första gången hade dom redan fixat en ersättare.
 Jag som hade eldat upp mig och skulle hota med skolverket och allt.
Får väl bli en annan gång antar jag.

Det tråkigta med vikarier är att dom inte känner Ebba så bra.
Idag blev jag hem ringd för att hon var trött och frusen.
Hon är trött och sover middag varje dag och blir ofta frusen då.

Just nu ligger hon i soffan och sover. Solen lyser och jag
har dragit för markiserna. Det känns bättre att vara hemma
på kvällen, då ser det mer välstädat ut.

Ska försöka få lust att ta tag i lite tvätt, men lusten
sitter väldigt långt in idag.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0