Kantareller

Igår eftermiddags tog vi en sväng ut i skogen.
Det har ALDRIG funnits så mycket kantareller som i år.
Det är "bara" att gå in i skogen, dom finns överallt.

Så the family plus kompisen Isabella gav sig ut på svampjakt.
Av någon konstig anledning som jag inte förstår så lyckas vi alltid
välja skog utan svamp. Till alla er som säger att det finns så
mycket svamp vill jag bara säga. Va bra, plocka gärna lite till
mig med.

Jag bjöd på en paj med kantareller och västenbotten ost i lördags till
kräftorna. Den var riktigt god.
Så även i fredags eftermiddag var Ebba och jag letade efter dessa guldkorn
i skogen. Den svampjakten slutade på ica.

Receptet hittar du här;
http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=4119


En trollunge hitta jag i skogen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0