Vad ska vi göra???

Ebba har nu så ont i halsen att
till och med vatten gör ont att svälja.

Har ringt sjukvårds rådgivningen för att hör om halsodlingen
hon gjorde i fredags, men dom kan tyvärr inte hjälpa till med det.
Utan jag fick svaret att läkarn som vi träffade i fredags kommer att ringa om det.
Men vad f-n, barnmottagningen är stängd under helgen.

Ringde barn avdelningen på sjukhuset och kollade om jourläkarn
kunde göra något, men sköterskan jag pratade med tyckte vi skulle vända
oss till jour vårdcentralen. Så just nu är jag tillbaka på ruta ett.

Måste alltså ringa rådgivningen igen för att få tid till jouren.

Hon bara sover och sover, lillhönan.
Vaknar imellanåt och gråter eftersom halsen gör så ont.
Febern pendlar mellan 38,5 - 40.

Varför känns det som att stånga huvudet i väggen så fort man
behöver lite hjälp från sjukvården.
Vårdcentralen vill helst att vi åker till barnmottagningen eftersom
hon har sin epilepsi. Barnmottagningen frågar alltid varför vi inte åker
till vårdcentralen först.

Vad f-n ska jag göra??

Får väl ringa hem Stefan.
Nu får han ta tag i det här.
Vill inte avvakta längre,
måste börja få i henne mat och dryck.
Men framför allt måste medicinen ner morgon och kväll.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0