Nu vill jag ha medicin, medicin .........

Idag har det inte varit någon bra Ebba dag.
4 st anfall och stesolid.

Hon är genomförkyld och hängig, men ingen feber (ännu)
Får se vart det tar vägen.
Anfalls bilden brukar vara lite värre innan hon blir sjuk.
Det kanske är hennes (o)tur nu.

Stefan är feberfri men har börjat hosta.
Han låg hela natten och hostade mig i nacken.
Jag har lite svårt att tycka synd om honom just då.

För att få en lugnare natt i natt ringde jag vc och beställde en
telefontid åt honom. Jag var till och med så snäll att jag hämtade
medicinen på apoteket efter jobbet.
Glad och nöjd över min insats kom jag hem och slängde ifrån mig
väskan och påsen på golvet.

Vilket inte var så smart,
lyckan jag kände försvann samtidigt som jag kände medicin lukten.

Men en snäll och hjälpsam tjej på apoteket lyckades få tag på
läkaren som skickade ett nytt recept.
Så nu håller jag tummarna och önskar mig en hostfri natt.

Idag är det måndag och eftersom jag hade ett nyårs löften
om att gå ner i vikt, så började jag i morse.
Det gick så himla bra ända fram till lunch.
Men i morgon är det nya tag, för om jag lyckas gå ner 15 kilo
så ska Stefan sluta snusa.
Nu är det dags att börja tänka på beach 2010.



Linus visar morbror när han spelar hockey.


http://www.youtube.com/watch?v=nq1x0c1gHw8

Linus har nr 24 (blå tröja).
Matchen slutade 5-3 till Hallsberg.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0