Ingen matlust

Ebba har inte ätit någonting idag.

Hon försökte äta lite mos till lunch,
men det gick inte så bra.

Efter 5 små mus tuggar gav vi upp, det fick bli en
näringsdryck istället.

Hon har haft svårt med maten sen i höstas.
Har även svårt med mat lukt.
Ett tag klarade hon inte ens av att gå till matsalen i skolan.

Tur i oturen att hon gillar näringsdryckerna vi fått utskrivna.



Önskar ändå att hon kunde äta lite varje dag,
att bara leva på näringsdrycker känns inte så bra.
Men men vissa dagar fungerar bättre än andra.



Kanske matlusten kommer tillbaka när hon piggnat på sig.
Idag har hon varit sliten.
Fortfarande trött, hängig och förkyld.
Har sovit två gånger under dagen,
10:30 - 12:30 och 15:30 - 16:30

Vet många som säger att dom inte har någon matlust när dom är sjuka.
Det har jag aldrig lidit av,
jag kan äta ända även fast jag inte känner smaken.
Givetvis väljer jag sånt som jag vet att jag gillar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0