Sjukhus

Ebba har legat inlagd på sjukhuset sen igår.

Efter besöket på jouren så bestämdes det att hon skulle fortsätta utredas.
Så dom här dagarna har varit fulla av provtagningar och undersökningar.

Ebba har sovit hela tiden, hon är så yr att hon inte ens kan gå utan stöd.
En gång i timmen tar dom blodtryck på henne,
fast det har hon knappt märkt.
Hon sov till och med när dom satte dit infart nummer två igår.

Dom började igår att behandla henne mot misstänkt hjärnhinneinflamation.
EEG-undersökningen tydde på det, för att kunna fastställa
en sån diagnos måste man ta ett ryggmärgsprov.
Eftersom hennes blodvärden är så dåliga så kan man inte ta det provet.

Idag har man gjort ett nytt EEG och det såg bättre ut än gårdagens.
Hon har även gjort en CT-röntgen, den har vi inte fått svar på än.

Men Stefan ringde precis och sa att dom fått svar på några prover.
Hon har influensa B, inte svin eller säsongsinfluensa utan en "mildare".
(om jag uppfattade allt rätt så har hon inte hjärnhinne inflamation)
Så nu hoppas dom på att hon ska piggna på sig ganska snart.
Hon har ju redan påbörjat behandling med två olika antibiotika och kortision.

Nästa problem är hennes blodvärden.
En orsak till det kan vara en av hennes epilepsi medicin.

Jag har vid ett flertal tillfällen påpekat att hon får blåmärken lätt
och att hon jämt är trött. Kanske dom äntligen hittar anledningen till det.

Nu hoppas vi att hon tillfrisknar och får bli piggare.

Jag har smittit från sjukhuset .
Jag är hemma och är mamma åt Linus.
Vi har tränat på engelska provet.


Jobbigt att ha mamma hemma

Nu ska jag till donken och äta med sonen innan jag åker till sjukhuset och
byter av Stefan.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0