Hallsberg - Uppsala (tor)

Dagens undersökning gick bara bra.
VNS;en fungerar som den skulle och
inga justeringar behövdes göras.

Innan läkarbesöket var Stefan och Ebba i lekterapin
medans jag passade på att hälsa på Emma.
En tjej som vi träffade när "Min stora dag"
bjöd på musikalen Grease.
Tog med dagstidningen hemifrån så dom kan ha
lite koll på vad som händer i Närke.
Hoppas nu allt går som planerat så att ni får
komma hem under veckan.

Vi hann också träffa "våran" Örebro läkare som även jobbar
på Akademiska. Jag hade hoppas på att vi skulle kunna
komma igång med kosten (modifierad atkins) vi hade diskuterat.
MEN
Dom har inte kommit igång med den i Örebro än och
han vet inte om eller när det kan bli.
Tyvärr finns det inget annat sjukhus som erbjuder den heller.
Det som finns är Ketogen kost.
Om jag förståt rätt så är ketogen en tuffare kost att följa.
Vi är beredda att prova den, ska ta upp det med han
vid nästa telefon tid. Har faktiskt ingen lust att vänta längre.

Vad vi ska göra just nu är att försöka gå ur med Absenor.
För att sen prova yttligare en ny medicin,
vilken i ordningen vet jag inte.
Det verkar som att det alternativet också börjar ta slut.

Jag önskar mig mest av allt en positiv förändring,
så att våran prinsessa kan få må bra.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0