Leende mörkblåa ögon...

Ebba vaknade pigg och glad.
Så är det oftast, man möts av ett stort härligt leende.

När det är lugn miljö och det inte spökar för mycket i huvudet
är hon glad, men tyvärr påverkars hon väldigt mycket av
diverse olika faktorer som vi inte kan styra över.



Idag när hon klev upp blev hon extra glad eftersom mormor
satt i köket och drack kaffe med mig.
Dom två satt och diskuterade hur det ska bli i påsk.
Mormor undrade vad Ebba ville ha istället för påskgodis.
Hon har nu pekat ut flera saker ur Lekias leksakskatalog.


Har glömt att visa Er vilken fin hylla Ebba gjort i slöjden.
Hon har kämpat många timmar med den.




Frukosten har gått bra och hon har ätit som planerat.
En hård smörgås med räkost plus ett stekt ägg till.
Linus gillar dom frukost förslag han får men i övrigt är han
inte speciellt imponerad av familjens nya kostvanor.


Omelett går hem hos hela familjen.





Kommentarer
Bibi

Hej! Har hittat hit via Allrafinaste. Min son gick på ketogen kost under tre års tid (avslutade i somras). Det som gör att kramptröskeln höjs är att man hamnar i ketos - och jag antar att det är samma med den modifierade Atkinsdieten - vilket man gör om man inte äter knappt några kolhydrater alls. Jätte-synd att inget sjukhus i Sverige verkar använda Atkins-dieten! Kan man inte remittera er till USA eller England, eller låta er vara "test-familj" i ett nära samarbete mellan sjukhus i Sverige och någonstans utomlands där man använder denna kost?

När jag googlade läste jag på ett ställe att man vid Atkinsdieten initialt bara bör äta max 10 gram kolhydrater, obegränsat med fett och protein + dricka 2,5 liter per dag. Tänk på att allt utom vatten och lättdrycker innehåller en massa kolhydrater. Det finns i vissa mataffärer i Stockholm (och kanske andra ställen också) kolhydratfattigt bröd (Carbzone). Jag grät av lycka när vi hittade det och sonen fick sin allra första smörgås efter ett år med ketogena kosten. Man kan också hitta en del recept och göra små frallor om man söker på lchf-recept. Lycka till!!

2011-04-19 @ 19:04:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0