Febrig

Det var febern som ställde till det för Ebba igår.
När hon vaknade upp efter att ha sovit middag
var hon varm. Hon hade då 38.8.

Av någon anledning är det alltid skönt när
det finns en orsak till hennes stora anfall.

Hon hade fått en rejäl kramp på fritis igår.
Det var länge sedan som hon krampade så kraftigt.
Så jag kan helt ärligt säga att jag blev lite glad
när jag upptäckte att hon hade feber.

Idag har hon haft mellan 38.5 - 39.0.
Tempen vill inte gå ner speciellt mycket
trots febernedsättande medicin.

För att vara på den säkra sidan varvar vi
alvedon och ipren.
Vill inte riskera att det blir några febertoppar
som ger stora jobbiga anfall.


Det har gått över 3 veckor sen vi tog bort
Linus epilepsi medicin helt.
Hittills har det gått bra
Hoppas hoppas hoppas att det går vägen.

Imorgon ska han till vårdcentralen igen och
lägga om såret. Förhoppningsvis börjar läkningen
närma sig sitt slut så att han kan komma igång
och träna igen. Det är fyra veckor sen han
körde omkull med moppen, men varken
han, kompisen eller mopeden är hela än.



Kommentarer
Jenny

Jag letar också alltid efter en orsak när min dotter får anfall och precis som du skriver så känns det "skönt" när man har en orsak (ex feber) Det är skrämmande hur likt man som anhörig/mamma tänker när man har barn med EP. Hoppas Ebba blir av med febern fort och att det lugnar sig för henne. Styrkekram <3!!

2011-08-18 @ 22:51:40
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0