Fortfarande hängig

Prinsessan är fortfarande febrig.
Natten har trots det varit lugn.

Förutom febern har hon nu även fått hosta
och är genomtäppt. Står i valet och kvalet om
jag ska söka hjälp idag, hon hade trots allt lägre
feber nu på morgonen.
Å andra sidan är det snart helg och då måste
vi söka på vårdcentralens jour, söker jag idag kan jag
ringa direkt till barnmottagningen på sjukhuset.

Just nu sitter hon i soffan och tittar på film.
Hon bad om hjälp att lägga på filten eftersom hon frös.
Jag fråga hur hon ville ha den,
runt axlarna eller över benen?
- Lägg på den så jag slipper frysa.
Ibland får man svar på tal.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0