Helg sammanfattning

Hade börjat skriva på ett inlägg i fredags om
hur vi skulle ta till vara på helgen och njuta av solen mm.

Att jag aldrig lär mig att vårat liv inte går att planera,
det går inte att ta ut någonting i förskott.
Det blir som det blir och det är bara att gilla läget.

Ebbas epilepsi lever ett eget liv,
ett liv som väldigt sällan synkar med vårat.
Mitt i våra fredags förberedelser inför kvälls myset med
tacos, grönsaks stavar med dipp och nötter så
slår den till. Även fast jag hade det på känn så kommer det
ändå väldigt överraskande. 

Ett stort krampanfall som inte vill ge sig trots att jag bryter med stesolid. 
Jag larmar och ambulansen är på plats på mindre än 10 minuter.
Den här gången går det bra, Ebba återhämtar sig under tiden som
dom är här och vi väljer att stanna hemma.
Men hon är helt slut efteråt, så hennes fredagsmys blir att sova
i soffan framför tv;n.

Även fast fredagen inte blev rikitgt som vi tänkt oss,
så är vi glada att den blev så bra som den blev.
Ebba åt uppvärd tacos 21:30 och vi fick vara tillsammans hemma.
Trots allt ett rätt okej avslut på en arbetsvecka.


Lördagen blev en dagen efter dag för Ebba,
hon var lite lätt retlig och trött.
Men vi fixade lite i trädgården, njöt av solen och tog ett
snabbdopp i poolen (21 grader) innan vi satte oss
framför tv;n och tittade på GP i speedway.


Idag har Ebba sin kompis Saga här,
dom verkar trivas i varandras sällskap.
Det är så roligt dom dagar hon orkar ha en kompis
hela dagen, det är inte så ofta.
Så vi njuter så länge det varar.

Anfallsmässigt har det varit lugnt sen i fredags kväll,
bortsett från 4-5 små känningar.
Hoppas resten av dagen fortsätter så,
för då kan vi sammanfatta helgen som en riktigt okej helg.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0