Julklapps inköp

Har varit hemma med Ebba idag.
Som tur är beror det inte på att hon själv mår dåligt.
Utan att en av hennes elev assistenterna var sjuk och
den andra bortrest. Den tredje personen som dom ibland tar
in kunde inte heller. Så blir det ibland.

Vi var en sväng till Mariebergs köpcentrum.
Ebba gillar inte att gå och handla.
Vill inte att hon ska behöva må dåligt men vill
samtidigt att hon ska vänja sig och förstå att det inte är farligt.
Det är svårt och jag funderar på att be sjukvården om hjälp.

Men under eftermiddagen idag gick hon själv in på
en butik här i Hallsberg. Jag fick vänta utanför för hon skulle
köpa en julklapp till mig och Stefan. Tack snälla Magda på
God Smak i Hallsberg för att du hjälpte henne.
Både hon och jag var nöjda och glada efteråt.



Kommentarer
Sofie

Gulliga Ebba, hon ville nog fixa det där alldeles själv.....hoppas hon njöt och mådde bra efteråt, hon växte nog flera centimeter gumman! Blev så glad när jag läste vad hon gjort. Kramis vännen!

2011-12-16 @ 22:47:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0