Dagen efter

Trots att prinsessan hade en jobbig dag igår
har det gått över förväntan på skolan / fritis idag.
Det märks på hennes humör och tålamod att det är dagen efter.

Jag har ringt vårdcentralen och bokat tid för Linus astma.
Har försökt komma ihåg deras telefon tid i över en vecka men
varje gång jag ska ringa är klockan för mycket eller för lite.
Men nu är det gjort.

Börjar bli lite orolig för Ebbas utredning.
Tänk om min mag känsla är fel, jag har under alla år
hävdat att det är medicin biverkningarna som förändrat Ebba.

Kanske är det faktiskt så att hon har fått något mer pga sin epilepsi.
För en sak är jag säker på, hon var frisk innan epilepsin kom.

Hon var 4 år och 9 månader när hon fick sitt första anfall.
Då kunde hon nästan hela alfabetet, hon försökte ljuda och
var väldigt framåt i det mesta. Vi hade till och med funderingar på
att hon skulle få börja i förskoleklass ett år tidigare.
Hon har inte backat i utveckligen men det har inte gått så fort framåt
som man kunde önska. Hon ligger efter i skolan och
kommer inte att uppnå kraven för fjärde klass.

Jag hoppas och tror av hela mitt hjärta att om hon slapp medicinerna
och anfallen situationen blev stabilare så kommer allt annat.

I believe in miracles



Kommentarer
Allrafinaste

Ja, vad är hönan och vad är ägget liksom? Jag undrar om min dotter fått mer anfall av medicinerna eller om utvecklingen skulle gått åt det hållet ändå...

2011-02-15 @ 19:54:26
URL: http://allrafinaste.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0