Humör

Dagens positiva;
Ebba har haft en dag utan anfall eller känningar i skolan.
Jobbat på bra i matten, svenskan och engelskan.

Tyvärr gick idrotts lektionen inte lika bra.
Nästan varje gång är det likadant, kanske beror det
på missförstånd kanske inte. Jag är inte där utan får det återberättat
av en besviken och ledsen 10 årig tjej och det känns i mitt mamma hjärta.

Idag spelade dom handboll och pga att tempot var för högt så hängde hon
inte med. Så kan det ju vara men samtidigt förstår jag att hon blir arg,
besviken och ledsen när hon aldrig får någon passning.

Allt arga och besvikna gör att hon ofta får utbrott,
slår i dörrar, låser in sig, svär, spottar helt enkelt lever rövare.

Det är ett problem som jag inte riktigt vet hur vi ska lösa.
Måste klura lite på det, vill inte/orkar inte ha en besviken tjej efter varje gång.
Dessutom mår hon själv dåligt av att få sin utbrott.
Hon skäms, blir ledsen och brukar till och med säga att hon är dum i huvudet.

Det sista du är lilla gumman är dum i huvudet, du är min lilla raring och
hela familjens prinsessa och Linus våran prinskorv.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0