Ändrade planer

Det bidde ingen hockey.
Vad bidde det då då?
-Ändrade planer.

Eftersom Stefan hux flux var tvungen att hjälpa till i båset
under matchen, kunde han inte åka hem och hämta oss.
Vi hade tänkt åka upp till matchstart men eftersom alla andra har
så mycket att göra så behövdes det även hjälp med skjuts.

Så istället för hockey tog jag och Ebba oss till apoteket och ica
i skrutt bilen. Det är så mycket fel på den så det piper och tjuter
hela tiden. Eftersom det är något med bromsarna har jag ingen
större lust att åka några längre sträckor.
Men vi lyckades få hem både medicin och lördagsgodis.

Idag var det dags för ett större anfall igen,
det är nu 8 dagar sen sist.
Det är en sliten tjej som ligger i soffan och sover nu.

Ganska skönt trots allt att hon slapp få anfallet i en kall ishall.
Tråkigt bara att våra planer ska behövas ändras pga andra.

Stefan ringde precis och sa att han var på väg hem till oss,
men jag vet att det är en del avgörande matcher i elitserien på gång.
Jag har blå ögon men är varken blåögd eller lätt lurad.

Men framför allt
- Ja ä inte bitter



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0