Funderingar på livet!

Var på Mia Skäringer i lördags,
kan varmt rekomendera det.

Hon bjöd verkligen på sig själv.
Hennes sätt att beskriva väldigt tragiska
händelser på ett lättsamt sätt gjorde att man
kunde skratta åt eländet.
Det fanns även delar i föreställningen när det var
knäpptyst i salongen.
En helt fantastisk människa som berörde.

Den här veckan ska jag köpa hennes bok



Det är med ord som med solstrålar
- ju mer de koncentreras desto djupare bränner de
                                                            // okänd


Ebba peppas helg har varit bra.
Hon har lekt med grann flickan Klara både lördag och söndag.
Hemma hos Klara!
En stolt och underbart glad prinsessa knallade iväg själv
till kompisen två hus bort.
Det är stort för våran 11 åring och även för oss.

Det är jobbigt att inte ha kollen men Klaras föräldrar
verkar tycka det är okej. Problemet för Ebba är att det
inte finns så många som faktiskt vågar ha ansvar för henne.

I skolan finns det förutom två elev assistenter väldigt få i
personalen som vill eller vågar.

Så mitt mål nu är att själv våga släppa henne, låta henne
bli lite mer självständig och låta andra våga ta ansvar.
Blir nog tufft men nödvändigt.





Kommentarer
Sofie

Vad roligt att Ebba varit hos kompis. Förstår att det känns tufft att släppa henne men du gör nog helt rätt, jag håller tummarna för er det vet du.

Stor kram till dig bästaste Malin, kram,kram

P.S Boken kan du låna av mig...jag köpte ju den där!!D.S

2011-03-28 @ 22:36:44
Sofie

Åh vad kul för Ebba och vara hos kompis och känna sig trygg. Du gör helt rätt som tar det här steget, förstår att det känns tufft, jag håller mina tummar för dig det vet du!

Kram, kram till dig bästaste Malin

P.S Boken kan du låna av mig...jag köpte ju den på den underbara föreställningen! D.S

2011-03-28 @ 22:42:54
Anonym

Åh vad kul för Ebba och vara hos kompis och känna sig trygg. Du gör helt rätt som tar det här steget, förstår att det känns tufft, jag håller mina tummar för dig det vet du!

Kram, kram till dig bästaste Malin

P.S Boken kan du låna av mig...jag köpte ju den på den underbara föreställningen! D.S

2011-03-28 @ 22:44:09
Sofie

Det här med inlägg var ju "sådär" på, du vet ju hur högt min datakunskap ligger kompis!:))

2011-03-29 @ 10:18:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

barnmedepilepsi

En blogg om hur vardagen går ihop, tillsammans med epilepsi.

RSS 2.0